tisdag 29 januari 2008

Shane Ward - No U Hang Up

Grymt bra låt!
Förknippas för tillfället med Martina och hennes helg i Malmö <3

Min helg var sjukt hektisk.. hann med allt och inget på samma gång.. Var i princip inte hemma mer än de fåtal timmar jag sov.
Kortfattad helg: chilla, bandytittande med killkompisarna + P, Martina och gänget + MrX på kvällen/natten, dissning av MrX, sova, lagträff eftermiddag/kväll, träffa Martina m.fl. grekrestaurang, mys/spelande hemma hos mig, sova, match, Martina påväg hem igen =(
Välfylld helg med massor av skojjsigheter!

Vad händer för övrigt..?
fysik, fysik, fysik.
Det är i alla fall det enda mina klasskompisar tänker på.. själv orkar jag inte ta tag i det, tar det som det kommer och får det betyg jag får. Inte mer med det. Man kan inte vara bra på allt och fysik är väll min svagare sida.

mvg i MaC avklarat idag iaf!

Till helgen är det SM-slutspel och till helgen kommer tyskan.. det är väll det som är på g framöver.

Njut av livet, Snälla, .. plugga inte ihjäl er, i slutändan kommer allting ändå handla om vem DU är och vad DU kan, inte vad dina betyg säger.

/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogginlägg, inte för att jag är särskilt insatt i dina fritidsaktiviteter på något sätt och vis men det är kul att läsa vad folk har för sig på sin fritid.
Aja varnar redan nu för att detta kan bli ett megalångt inlägg så antigen ber jag er ha överseende med det eller skippa att läsa det helt haha.

Tänkte mest på det sista du skriver Njut av livet, Snälla, .. plugga inte ihjäl er, i slutändan kommer allting ändå handla om vem DU är och vad DU kan, inte vad dina betyg säger. Detta är väldigt bra och adekvat mening.
Av många anledningar så är det fett word på det.
Om man börjar med det mest logiska, d.v.s. betygen varken skapar eller gör individen, jag menar mina bästa kompisar varierar från folk som hoppat av plugget till folk som idag är tandläkare i Oslo och har tiotusentals Kr i lön.
Det spelar med andra ord ingen roll för mig som person och dom har inte blivit påverkade av sina betyg.
En annan viktig sak man måste komma ihåg är att det finns två skolor här i livet, den ena är den formella, oficiella - skolan vi går i.
Skolan vi får vår utbildning i.
Den andra skolan är gatans skola att kunna bete sig mot andra personer på ett visst sätt, att veta hur man ska göra på krogen.
Att kunna uttnytja kontakter vid ett eventuellt jobbsökande.
Att kunna vara spontan,aktiv,glad,pratsam you name it.
Många av dessa egenskaper kan skolan omöjligt täcka och lära ut.
Arbetsmarknaden är dock ett ställe där den " riktiga " skolan är viktigare, för det är viktigare att komma med ett diplom att du har åtminstone en gymnasie-utbildning än att du har ett brett leende som man säger.

Sedan det här med att man ska leva livet eller vad du skriver, håller fullständigt med dig jag anser att alla borde gå en högskoleutbildning man kan vara klar med en 5årig masterutbildning när man är 23 år.
Jag gick på min när jag var 18 i Kalmar är klar när jag är 23, genom att skaffa sig en utbildning har man öppnat fler dörrar för sig själv i livet.
Man har fler valmöjliheter e.t.c.
Men där går gränsen för min del, jag har väldigt svårt att förstå folk som utbildar sig tills dom är 30-35, d.v.s. dom som går 2 eventuellt 3 program.
Att sitta i en skolbänk 1/3 av sitt liv är för mycket, det är bortkastad tid.
Man lever en gång för fan och då ska man uttnytja det.
Man ska festa ofta, umgås med sina kompisar, ha kul.

Var förövrigt i Malmö idag, staden gillar jag inte alls mörk grå och trist.
Tur att personen man var med lyste upp inte bara hela Magnus stenbecksgatan ( Om den nu heter så ?) Utan hela Malmö-län.

/ M.V.H. ACPA.

Anonym sa...

Finns bara en skola utbildning är skit eller något vill skratta lite till är i form för det nu ahhahahaha